Deklaracja Dostępności

Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.

Data publikacji strony internetowej: 2019-07-02. Data ostatniej istotnej aktualizacji: aktualizacje wprowadzane są na bieżąco, zmiany w BIP oraz w Zamówieniach Publicznych rejestrowane są dodatkowo w dzienniku zdarzeń. 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. .
Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-07-02 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny przy współpracy z Projektem Dostępnych Stron współfinansowanym ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest administrator stron internetowych, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 509336175. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Rzecznik Praw Obywatelskich - kontakt: www.rpo.gov.pl


 

Chcemy, aby każdy kto odwiedza nasz serwis internetowy czuł się serdecznie przyjęty i w pełni usatysfakcjonowany.

Zgodność ze standardami. Co w tym celu robimy?

Aby zapewnić, że nasz serwis będzie użyteczny i dostępny dla jak najszerszej grupy odwiedzających, stosujemy się do wytycznych Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0, które wyjaśniają, co robić, aby treści internetowe były dostępne dla wszystkich ludzi. (Zobacz autoryzowane tłumaczenie WCAG 2.0 na język polski.)

Wytyczne definiują trzy poziomy dostępności. Jako cel dla serwisu BIP MSSW postawiliśmy sobie osiągnięcie kryteriów sukcesu na poziomie AA oraz wprowadzenie udogodnień realizujących niektóre standardy dostępności na poziomie AAA.

Wydawca i redakcja serwisu BIP MSSW w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.

Jak realizujemy Wytyczne dla dostępności?

Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.0 na poziomie AA.

Kompatybilność

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych, takie jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki.

Wygląd

Układ graficzny serwisu jest w całości opisany przez arkusze stylów kaskadowych (CSS). Ale nawet jeżeli Twoja przeglądarka lub urządzenie, którym odczytujesz strony internetowe, nie wspiera CSS w ogóle, cała zawartość każdej strony jest nadal łatwa do odczytania.

Na stronach serwisu używane są tylko względne rozmiary czcionek kompatybilnych z ustawieniami opcji „rozmiar tekstu” w przeglądarkach graficznych.

Odnośniki

Teksty odnośników są dobrane w taki sposób, aby w miarę możliwości były zrozumiałe nawet poza kontekstem zdania, w którym występują. Wiele łączy zawiera atrybut title opisujący dany odnośnik bardziej szczegółowo, chyba że tekst łącza sam w sobie już dokładnie opisuje dokument docelowy (tak jak np. tytuł artykułu).

Obrazki

Wszystkie obrazki i grafiki prezentacyjne zawierają opisy alternatywne. Obrazki czysto dekoracyjne zawierają pusty atrybut alt. Złożone grafiki są opisywane w treści strony tak, aby ich znaczenie było jasne również dla osób, które nie mogą zobaczyć obrazów.

Udogodnienia

Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • przełącznik zmiany rozmiaru czcionki
  • przełączniki zmiany kontrastu
  • przełącznik zmiany układu strony
  • przełącznik zmiany na „tryb nocny”

Zauważone problemy

Mimo naszych wysiłków, aby jak najlepiej spełnić wszystkie wymagania na poziomie AA, może się zdarzyć, że na niektórych stronach pojawią się różne usterki.

W szczególności mogą one dotyczyć:

  • 2.4.6 Nagłówki i etykiety. Nagłówki muszą być prawidłowo zagnieżdżone. Nasza witryna obsługiwana jest przez system zarządzania treścią, który automatycznie generuje niekiedy niepoprawnie zagnieżdżone nagłówki. Staramy się na bieżąco kontrolować takie sytuacje, ale bardzo możliwe, że nie wychwyciliśmy wszystkich przypadków.
  • 1.1.1. Treść nietekstowa (poziom A). Niepotrzebnie powtórzona treść odnośnika w opisie alternatywnym ikony. Podobnie jak w poprzednim przypadku, źródłem usterki jest automatycznie generowany opis alternatywny. Systematycznie poprawiamy kod stosowanego oprogramowania, aby wyeliminować wszystkie takie sytuacje.
  • załączonych dokumentów: Nie wszystkie starsze dokumenty zostały przygotowane zgodnie z wymogami dostępności. Systematycznie będziemy je poprawiać, zastępując niedostępne wersje dostępnymi. Nowe dokumenty przygotowywane są w oparciu o dostępne materiały źródłowe.

Korzystanie z klawiatury i skrótów klawiaturowych

Na wszystkich stronach można się posłużyć klawiszem TAB, aby wywołać menu umożliwiające pominięcie niektórych elementów strony i przeskoczenie do wybranego obszaru (treści głównej, menu, treści pobocznych - dodatkowych). Klawisz TAB umożliwia przemieszczanie się po wszystkich aktywnych elementach strony, a kombinacja klawiszy Shift=TAB przemieszczanie się w odwrotnym kierunku. Po menu można się poruszać dodatkowo klawiszami strzałek w lewo i w prawo oraz w dół i w górę.

Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowe, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Przekaż nam swoje uwagi i oczekiwania

Jeśli korzystanie z naszego serwisu sprawia Ci radość albo jeśli zdarzył Ci się jakiś problem z dostępnością stron, poinformuj nas o tym. Możesz skorzystać z dwóch sposobów kontaktu:

  • Wyślij e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Rodzaj działalności leczniczej oraz rodzaje i zakres świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie

plik w formacie pdf

 

Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie działa na rzecz pacjentów od 1960 roku.
Jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej zapewniającym kompleksową opiekę
medyczną w zakresie diagnostyki, leczenia, zapobiegania zachorowaniom i promowania zachowań prozdrowotnych.

Misja naszej organizacji:

„Szpital naszym domem, Pacjent naszą rodziną.
Leczymy nowocześnie, bezpiecznie i z sercem.”

 

I. Cele strategiczne:

- Stworzenie jednostki ochrony zdrowia o najwyższym poziomie świadczonych usług, dostosowanej do potrzeb społeczeństwa i nadążajacej za rozwojem nauk medycznych.

- Uzyskanie wiodącej pozycji przez Szpital na rynku usług medycznych województwa mazowieckiego.

- Zwiększanie finansowania Szpitala zgodnie z potrzebami

- Systematyczne wprowadzanie nowych technologii medycznych wynikających z postępu nauk medycznych oraz zapotrzebowania pacjentów.

- Stałe modernizowanie i rozwijanie bazy terapeutyczno-diagnostycznej.

- Dostosowanie infrastruktury Szpitala do obowiązujących wymagań prawnych.

- Przygotowanie Szpitala do usług komercyjnych.

 

II. Politykę jakości realizujemy poprzez:

- Stworzenie Szpitala przyjaznego pacjentom.

- Zaspokajanie potrzeb zdrowotnych pacjentów przy wykorzystaniu posiadanych zasobów.

- Dbałość o zapewnienie pacjentom poczucia bezpieczeństwa w procesie diagnostyczno-leczniczym.

- Analizę potrzeb i oczekiwań pacjentów oraz ich zaspakajanie zgodnie z wiedzą medyczną.

- Monitorowanie satysfakcji pacjentów i pracowników.

- Monitorowanie zapotrzebowania na konkretne usługi medyczne.

- Dostosowanie infrastruktury szpitala do przepisów zewnętrznych.

- Doskonalenie organizacji pracy w celu zapewnienia świadczenia usług na optymalnym poziomie.

- Stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników.

- Zapewnienie pracownikom optymalnych warunków pracy.

- Współpracę z interesariuszami Szpitala.

- Utrzymanie i doskonalenie wdrożonego Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z Normą ISO 9001 : 2015 i utrzymanie wdrożonych standardów akredytacyjnych.

Norma ISO 9001 : 2015 w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym

CERTYFIKAT ISO - plik w formacie PDF

 

Zatwierdził:

Dyrektor dr Jarosław Rosłon

Wyd. IV z dnia 15.01.2018 r.

Budynek Szpitala - wejscie glowne

Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie

(Dawniej Centralny Szpital Kolejowy w Warszawie – Międzylesiu) - jest Szpitalem wielospecjalistycznym mającym rangę szpitala wojewódzkiego. Głównym celem działania istniejącej od 1960 roku Placówki, jest ochrona zdrowia ludności realizowana w formie udzielania świadczeń zdrowotnych specjalistycznych i wysoko-specjalistycznych, stacjonarnych i ambulatoryjnych.

Świadczenia zdrowotne udzielane są przez wykwalifikowany i doświadczony personel medyczny z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć medycyny.

Placówka dysponuje następującymi oddziałami szpitalnymi:

Oddziałem Anestezjologii i Intensywnej Terapii,
Oddziałem I Wewnętrznym,
Oddziałem Urologicznym i Onkologii Urologicznej,
Oddziałem Nefrologicznym ze Stacją Dializ,
Oddziałem II Wewnętrznym i Gastroenterologii (z Pododdziałem Gastroenterologicznym), 
Oddziałem Otolaryngologicznym, 
Oddziałem Neurologicznym (z Pododdziałem Udarowym i Rehabilitacji Neurologicznej),
Oddziałem Dermatologii Dorosłych,
Oddziałem Chirurgii Ogólnej, Naczyniowej i Onkologicznej,
Oddziałem Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej,
Oddziałem Kardiologii i Chorób Wewnętrznych, 
Oddziałem Ginekologiczno-Położniczym, 
Oddziałem Neonatologicznym, 
Oddziałem Okulistycznym,
Szpitalnym Oddziałem Ratunkowym,
Izbą Przyjęć.

Ponadto w strukturach szpitala działa Specjalistyczna Przychodnia Przyszpitalna, Zakład Medycyny Rodzinnej (POZ) oraz zakłady i pracownie diagnostyczne i diagnostyczno-lecznicze.

Wychodząc naprzeciw potrzebom pacjentów, MSSW stale modernizuje swoje pomieszczenia i zaplecze diagnostyczne.

Szpital zdobywa wiele nagród i certyfikatów poświadczających wysoki standard opieki i leczenia. Najważniejsze z nich to:

- Certyfikat ISO 9001:2000, 9001:2008 oraz 9001:2015
- Najlepszy Szpital na Mazowszu w Narodowym Rankingu Szpitali 2008, 
- Finalista Ogólnopolskiego Rankingu Szpitali w 2006 i 2010 roku.
- Certyfikat Akredytacyjny dla lecznictwa szpitalnego.


Historia Szpitala

Pierwszą najważniejszą datą z jego historii jest rok 1954, kiedy to rozpoczęto budowę szpitala mającego obejmować opieką pracowników kolei i ich rodziny. 30 października 1960 nastąpiło jego uroczyste otwarcie. W 1962 roku przyjęto nową nazwę szpitala: Centralny Szpital Kolejowy w Warszawie – Międzylesiu.

Do 31 października 1998 Szpital był ściśle związany z Polskimi Kolejami Państwowymi – podlegał bezpośrednio Centralnemu Zarządowi Kolejowej Służby Zdrowia. Miał wyspecjalizowane oddziały oraz bardzo bogate zaplecze diagnostyczne dla pozostałych 22 szpitali kolejowych w Polsce. Pierwszym Dyrektorem był dr.n.med. Tadeusz Chojnacki. Z dniem otwarcia Szpitala w 1960 roku zapoczątkowały swoją działalność następujące jednostki:

I Oddział Wewnętrzny 
II Oddział Wewnętrzny 
III Oddział Wewnętrzny 
Oddział Neurologiczny 
Oddział Położniczo-Ginekologiczny 
I Oddział Chirurgiczny 
Dział Anestezjologii 
Laboratorium 
Zakład Radiologii 
Zakład Anatomii Patologicznej 
Zakład Fizykoterapii 
Apteka

Już 15 listopada 1960 roku, w miesiąc po otwarciu, uruchomiono oddział torakochirurgii , który stał się II oddziałem chirurgicznym. Kilka tygodni później otwarto kolejne oddziały: oddział urologii, oddział okulistyki, noworodków, a także punkt krwiodawstwa.

 

Podniesienie rangi Szpitala w 1962 roku oznaczało dodatkowe zadania: konsultowanie, leczenie oraz przeprowadzanie badań diagnostycznych chorych hospitalizowanych w całej sieci PKP. Wymagało to podwyższenia kwalifikacji personelu oraz wyposażenia zakładu w odpowiednią aparaturę diagnostyczną. W związku z tym został przebudowany zakład radiologii, uruchomiono pracownię do badań dynamicznych układu krążenia - była to jedna z pierwszych w Polsce pracowni tego typu. Powstała również pracownia badań izotopowych, oddział intensywnej opieki medycznej, dział nadzoru kardiologicznego, stacja dializ - początkowo z siedmioma stanowiskami sztucznej nerki. Na przestrzeni lat liczba leczonych pacjentów stale rosła. W 1961 roku wynosiła 5722 osób, w 1970 roku - 8464, 1980 roku - 10840, w latach 90. wahała się między 12 a 13 tysięcy, w 2006 roku wzrosła aż do 18 tysięcy. Przyczyniło się do tego między innymi oddanie do użytku w latach 70. IV oddziału wewnętrznego usytuowanego w Warszawie – Wawrze, przy ulicy Strusia, rozszerzając tym samym znacznie możliwości lecznicze Szpitala. W tym okresie szpital dysponował 520 łóżkami.

 

Od roku 1983 zaczął się pierwszy etap rozbudowy Szpitala. Według planów inwestycyjnych pierwszym obiektem był hotel dla pielęgniarek. Jego realizacja w roku 1987 pozwoliła na utworzenie bazy dla zamiejscowych pracowników. W latach 90. przystąpiono do kolejnego etapu, czyli budowy ośmiokondygnacyjnego bloku D na 280 łóżek z 6 salami operacyjnymi, centralną sterylizatornią, blokiem intensywnego nadzoru na 22 łóżka, zakładem szybkiej diagnostyki. Kolejne budynki E i F miały obejmować centralną kuchnię, budynek główny z głównym wejściem oraz budynek przychodni specjalistycznej. Nie przerywając ani na moment przyjmowania pacjentów, podjęto szereg ważnych przedsięwzięć, poczynając od modernizacji pralni po remont pomieszczeń pracowni izotopów, adaptację pomieszczeń tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego. Odbywały się także prace adaptacyjne w oddziale okulistyki, izbie przyjęć, w oddziale kardiologii, urologii, neurologii, oddziałach wewnętrznych czy wreszcie zakładzie medycyny rodzinnej. Przyniosło to podniesienie standardu usług, zwiększenie funkcjonalności poszczególnych jednostek oraz dalsze zwiększenie ich roli w przynoszeniu ulgi cierpiącym i chorym.

 

Niestety, wprowadzona w roku 1999 reforma doprowadziła do głębokiej zapaści większość placówek kolejowej służby zdrowia. Lecznictwo kolejowe praktycznie w ogóle nie zostało uwzględnione w założeniach reformy. Szpital postrzegany był jako resortowy, chociaż od stycznia 1999 roku jego organem założycielskim jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, jednak wówczas skazany został na likwidację. Bezpośrednim skutkiem takiej decyzji było przede wszystkim zaniechanie dalszej rozbudowy, jak również zamieszanie i ciągłe nieporozumienia dotyczące organów założycielskich oraz początkowo odmowa regionalnej Kasy Chorych na finansowanie leczenia pacjentów województwa mazowieckiego.

 

Od 1999 roku Szpital ma podpisane umowy z płatnikiem - początkowo z MRKCH i BRKCH, a obecnie Narodowym Funduszem Zdrowia. Jest szpitalem II poziomu referencyjnego, z którego usług może korzystać każdy ubezpieczony z terenu całego kraju. Przyjmuje pacjentów z całej Polski, ubezpieczonych w NFZ, pacjentów pełnopłatnych oraz świadczy usługi na rzecz innych zakładów opieki zdrowotnej – publicznych i niepublicznych, a także zakładów pracy. Z chwilą podpisania stałych umów jednostka może stale i bez przeszkód realizować swoje zadania i prowadzić działalność w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej.

 

„W Naszym Szpitalu pacjent jest najważniejszy, znajduje się w centrum wszystkich działań. Personel stale dąży do zapewnienia pacjentom przyjaznego środowiska, ciepłych relacji z pacjentami i ich rodzinami. Zależy nam, by każdy nasz pacjent czuł się bezpiecznie, dlatego za priorytet stawiamy sobie najwyższą jakość świadczeń i rodzinną atmosferę. W tym celu wdrażamy system zarządzania jakością, zgodny z normą PN-NE ISO 9001: 2000” – mówi Jarosław Rosłon, będący od 2002 r. dyrektorem MSSW.

 

x BUDYNEK GŁÓWNY SZPITAL - widok z lotu ptaka