baner

Czytaj więcej: pomoc medyczna

Більше: Медична допомога

pppZ dniem 1 stycznia 2022 r. MSSW rozpocznie współpracę z Wydziałem Medycznym Collegium Medicum Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. 

Uroczyste podpisanie umowy miało miejsce 2 grudnia 2021 r.

Zawarte porozumienie zakłada współpracę w zakresie badań naukowych, dydaktyki i innych form kształcenia w tym organizację seminariów, warsztatów, wykładów, zajęć klinicznych i praktyk studenckich. Studenci będą mogli korzystać  z najnowocześniejszego sprzętu, jakim dysponuje szpital, m.in. robota chirurgicznego da Vinci.

pppInformacja dotycząca wsparcia w ramach Projektu UE pn. „Zakup niezbędnego sprzętu oraz adaptacja pomieszczeń w związku z pojawieniem się koronawirusa SARS-COV-2 na terenie Województwa Mazowieckiego”.

Informujemy, iż Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie otrzymał wsparcie od Województwa Mazowieckiego na realizację w/w projektu

czytaj więcej

ppp

Specjalizacja lekarska w zakresie medycyny ratunkowej.

Informujemy, iż od 2 września 2020 r. Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie uzyskał uprawnienia do prowadzenia specjalizacji lekarskiej w zakresie medycyny ratunkowej  w trybie rezydenckim i pozarezydenckim. Specjalizacja może być realizowana w trybie modułowym lub dotychczasowym (możliwość zmiany miejsca i kontynuacji specjalizacji).

ppp

W związku z epidemią koronawirusa  w naszym Kraju, w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym w Warszawie skargi i wnioski przyjmowane są wyłącznie drogą przez  formularz na stronie: www.mssw.pl (zakładka dla pacjenta-skargi i wnioski).  Czas odpowiedzi może się wydłużyć do 3 miesięcy.

Klauzula informacyjna podawana w przypadku zbierania danych od osób wnioskujących o udostępnienie dokumentacji medycznej

Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych osób wnioskujących o udostępnienie dokumentacji medycznej jest Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie, ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować w sprawach przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe osób wnioskujących o udostępnienie dokumentacji medycznej w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz w celu zapewnienia opieki zdrowotnej.
4. Dane zawarte w dokumentacji medycznej Pacjenta - administrator przetwarza na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w zw. z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
5. Dane zebrane celem realizacji praw Pacjenta zawarte np. w odbieranych i archiwizowanych oświadczeniach, w których Pacjent upoważnia inne osoby do dostępu do dokumentacji medycznej - administrator przetwarza na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 9 ust. 3 RODO oraz art. 26 ust. 1 - 2b) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta w zw. z § 8  rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
6. Dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także a także na rzecz podmiotów, z którymi Administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług na rzecz administratora (kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem).
7. Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
8. Przysługuje prawo uzyskania kopii swoich danych osobowych w siedzibie Administratora.
9. Dane osobowe osób ubiegających się o udostępnienie dokumentacji medycznej będą przechowywane zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat od dnia dokonania ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej, której dotyczył wniosek o udostępnienie, z wyjątkami przewidzianymi w ww. ustawie.
10. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia niektórych danych np. numeru telefonu oraz danych, których minął okres przechowywania. Dodatkowo przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do udostępnienia wnioskowanej dokumentacji medycznej. Administrator jako podmiot leczniczy jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do identyfikacji Osób wnioskujących o udostępnienie dokumentacji medycznej z wykorzystaniem jego danych osobowych. Niepodanie danych może skutkować odmową przyjęcie wniosku lub odmową udostępnienia wnioskowanej dokumentacji medycznej.
12. Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o podane dane osobowe.

 

ppp

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną i niebezpieczeństwem rozprzestrzeniania się zakażenia dróg oddechowych (COVID - 19), w trosce o bezpieczeństwo Pacjentów i Personelu preferowane jest składanie wniosków o dokumentację medyczną w formie:

- Elektronicznej, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Listownie, na adres szpitala z dopiskiem statystka medyczna
- Zamówienie telefonicznie tel. 22 47 35 152 ( przy odbiorze dokumentacji pacjent / lub osoba upoważniona wypełni wniosek).

Wnioski o dokumentację medyczną można pobrać na stronie internetowej szpitala w zakładce: Dla Pacjenta -> Dokumentacja - wniosek.

Pod ww. nr tel. można również uzyskać wszelkie informacje w sprawie wniosku lub odebrania dokumentacji medycznej.

Kierownik Działu Statystyki Medycznej i Kodowania Usług Medycznych w MSSW